Doypack – co to jest?
Spis treści:
Doypacki, lub torebki stojące, to popularny rodzaj elastycznego opakowania, które jest wszechstronne, trwałe i można je dostosować do różnych produktów. Dzięki swojej konstrukcji, która pozwala torebce stać pionowo na półkach, doypacki stały się idealnym wyborem dla wielu branż.
Doy-packi są wykonane z jednej lub kilku warstw różnych materiałów, co zapewnia ich odporność na wpływy zewnętrzne i niezawodność. Zazwyczaj są to laminowane materiały wykonane z różnych kombinacji polimerów, papieru siarczanowego i folii aluminiowej. Folie wielowarstwowe są nazywane po sekwencji skrótów materiałów składowych od warstwy zewnętrznej do wewnątrz. Na przykład PET/Al/PE:
- warstwa zewnętrzna to politereftalan etylenu (PET),
- warstwa środkowa to folia aluminiowa (Al),
- warstwa wewnętrzna to polietylen (PE).
Warstwa zewnętrzna stanowi ochronę przed czynnikami zewnętrznymi i podstawę do drukowania wzoru. Warstwa środkowa zapewnia właściwości barierowe (przed promieniami UV i przepuszczalnością gazów). Warstwa wewnętrzna stanowi uszczelnienie opakowania.
Opakowania doypack można łatwo dostosować do potrzeb każdej marki, w tym wyboru powłoki (błyszczącej lub matowej), przezroczystych okienek, nadruku i wielu innych indywidualnych parametrów.
Co można zapakować w doypack?
Opakowania doypack to uniwersalne rozwiązanie dla wielu produktów:
Ze względu na wygodę i lekkość, doy-packi skutecznie rozwiązują kwestie przechowywania, transportu i prezentacji produktu na półce sklepowej.
Jakie rodzaje opakowań doypack oferuje Aris Pack?
Asortyment opakowań doypack w sklepie internetowym Aris Pack jest bardzo zróżnicowany:
- Opakowania doypack nadające się do recyklingu
- Opakowania doypack z metalizacją
- Opakowania doypack bez metalizacji
- Opakowania soft touch
- Opakowania doypack z okienkiem
Każdy produkt ma inne potrzeby, na przykład płyny wymagają wylewki, karma dla psów musi być odporna na zapachy i zamykana przed użyciem, a świeżo palona kawa wymaga zaworu odgazowującego.
Dlatego opakowania doypack mogą zawierać dodatkowe elementy, takie jak:
Smoczek ułatwiający nalewanie płynów.
Zawór odgazowujący zapewniający świeżość ziaren kawy.
Uchwyty do wygodnego przenoszenia.
Odrywane nacięcia ułatwiające otwieranie.
Zamek błyskawiczny, który można wielokrotnie zamykać.
Tak więc nasze standardowe opakowania doypack można dostosować do swojego produktu za pomocą dodatkowych funkcji.
W jaki sposób opakowania doypack mogą uzupełnić Twoją markę?
Doypacki są nie tylko wygodnym opakowaniem, ale także ważnym narzędziem do promowania produktu. Oto kilka sposobów wykorzystania opakowań doypack do zwiększenia sprzedaży:
Niestandardowy projekt
Możesz stworzyć unikalny projekt doypacka, który będzie odzwierciedlał Twoją markę. Dodaj ważne informacje, takie jak skład produktu, instrukcje użytkowania lub dane kontaktowe bezpośrednio na opakowaniu. Eliminuje to potrzebę stosowania dodatkowych etykiet i sprawia, że produkt jest bardziej atrakcyjny dla konsumentów.
Zrównoważony rozwój
Wybór opakowań doypack nadających się do recyklingu jako opakowań przyjaznych dla środowiska pokazuje klientom, że dbasz o środowisko. Wykorzystanie materiałów nadających się do recyklingu zwiększa lojalność nie tylko świadomych ekologicznie klientów wobec marki, ale także osób, które nigdy o tym nie myślały.
Utrzymanie jakości produktu
Dzięki hermetycznej konstrukcji opakowania doy-pack skutecznie chronią produkty przed wilgocią, powietrzem i innymi czynnikami zewnętrznymi, zapewniając ich świeżość. Dzięki temu klient otrzymuje produkt w najlepszej możliwej jakości. W przypadku świeżo palonej kawy do opakowania typu doypack należy zawsze dodawać specjalny zawór odgazowujący. Po paleniu ziarna wydzielają dwutlenek węgla, który gromadzi się wewnątrz opakowania. Jeśli worek nie jest hermetyczny i nie ma zaworu, gaz nie ma gdzie uciec, co prowadzi do nadmuchania worka, a następnie jego uszkodzenia lub nawet wybuchu. Zawór pozwala gazowi wydostać się w kontrolowany sposób, utrzymując szczelność opakowania i chroniąc aromat i świeżość kawy.
Uwaga na rynku
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie wygląd produktu na półce jest kluczowym czynnikiem przyciągającym uwagę klientów. Doypacki z unikalnymi wzorami, jasnymi kolorami lub przezroczystymi okienkami mogą pomóc wyróżnić się z tłumu.
Ekonomia recyklingu
W Aris Pack dokładamy wszelkich starań, aby wszystkie oferowane przez nas opakowania elastyczne były częścią gospodarki o obiegu zamkniętym. Jest to sytuacja, w której produkt jest ponownie wykorzystywany i poddawany recyklingowi przez cały cykl życia, zmniejszając zapotrzebowanie na nowe materiały, pomagając zminimalizować ilość odpadów i poprawiając ekologiczność opakowań. Odpady są jedną z głównych przyczyn szkód dla środowiska. Składowiska odpadów mogą wytwarzać duże ilości metanu i prowadzić do szerszych problemów środowiskowych, takich jak zanieczyszczenia przedostające się do wody. Aby z tym walczyć, musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć ilość odpadów generowanych po zakupie produktów przez konsumentów.
Czy istnieją ekologiczne opakowania doypack?
Wdrażamy rozwiązania przyjazne dla środowiska, w tym doypacki wykonane z monomateriału PE. Korzystając z opakowań nadających się do recyklingu, dokonujemy wyboru na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości. Takie opakowania można łatwo poddać recyklingowi, zmniejszając negatywny wpływ plastiku. Ukraina posiada niezbędną infrastrukturę do recyklingu, dzięki czemu możemy przyczynić się do ochrony środowiska.
Nasze opakowania nadające się do recyklingu są wynikiem globalnych trendów w kierunku upraszczania materiałów w celu łatwiejszego recyklingu. W naszych laminatach MDO-PE i LDPE stosujemy monomateriały. Zastąpienie złożonych laminatów monomateriałami pozwala nam zmniejszyć liczbę warstw w opakowaniu, które łączymy podczas produkcji za pomocą specjalnego kleju niezawierającego rozpuszczalników.
Podsumowanie: Co oznacza doypack?
Opakowania doypack są uniwersalnym rozwiązaniem dla produktów, ponieważ są odpowiednie dla wielu branż. W Aris Pack pomożemy Ci stworzyć idealne doypack, biorąc pod uwagę cechy Twojego produktu i pomysły, które chcesz zaprezentować na rynku.