Regulamin
REGULAMIN SKLEPU ONLINE ARIS-PACK.PL
TREŚĆ
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY
4. SPOSOBY I WARUNKI PŁATNOŚCI ZA TOWARY
5. KOSZT, SPOSÓB I TERMIN DOSTAWY ORAZ ODBIORU TOWARU
6. REKLAMACJE TOWARÓW
7. POZASĄDOWE PROCEDURY REKLAMACYJNE I ODSZKODOWAWCZE ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8. PRAWO DO ROZWIĄZANIA UMOWY
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
11. STANDARDOWY FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Konsument nie może zrezygnować z uprawnień przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umowy mniej korzystne dla konsumenta niż przepisy Ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o prawach konsumenta. Tym samym postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumenta przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z ww. przepisami prawa, pierwszeństwo i zastosowanie mają te ostatnie.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1 Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.aris-pack.pl prowadzony jest przez ARIS PACK SPÓŁKA Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Słupnie (adres siedziby: ul. Wspólna 35C, 05-250 Słupno, Polska, adres magazynu: Aleja Jana Pawła II 88, 05-250 Słupno, Polska); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000902130; sąd, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy 5.000 zł; NIP: 1251719605; REGON: 389047394, adres e-mail: sales@aris-pack.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 732858007, 22 390 63 91.
1.2 Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i osób prawnych korzystających ze Sklepu Internetowego.
1.3 Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez czas oraz w oparciu o podstawy i zasady wskazane w Polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów, jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez Kupującego lub Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest dobrowolne.
1.4 Definicje terminów
1.4.1. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
1.4.2. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towaru do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Kupna-Sprzedaży.
1.4.3. KUPUJĄCY – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.4. TOWAR – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Kupna-Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.
1.4.5. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
1.4.6. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy Sprzedawcy/Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.aris-pack.pl.
1.4.7. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA – ARIS PACK SPÓŁKA Z ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ SPÓŁKA KOMANDYTOWA z siedzibą w Słupnie (adres siedziby: ul. Wspólna 35C, 05-250 Słupno, Polska, adres magazynu: Aleja Jana Pawła II 88, 05-250 Słupno, Polska); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000902130; sąd, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XVI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy 5.000 zł; NIP: 1251719605; REGON: 389047394, adres e-mail: sales@aris-pack.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 732858007, 22 390 63 91.
1.4.8. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.9. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Kupującego za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.10. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.11. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.).
1.4.12. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Kupującego składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy kupna-sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1 W sklepie internetowym dostępna jest usługa elektroniczna: Formularz Zamówienia.
2.1.1. Formularz Zamówienia – korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Kupującego pierwszego Towaru do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Zamówienie zostaje złożone z chwilą wykonania przez Kupującego łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) wypełnienia Formularza Zamówienia i (2) kliknięcia pola „Do kasy” na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej zmiany wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia Kupujący wskazuje następujące dane dotyczące Kupującego: imię i nazwisko/nazwa firmy, adres (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, a także dane dotyczące Umowy Sprzedaży: Produktu/Produktów, ilości Produktu/Produktów, miejsca dostawy Produktu/Produktów. W przypadku Kupujących niebędących konsumentami konieczne jest również wskazanie nazwy firmy oraz numeru identyfikacji podatkowej.
2.1.2. Usługa „Elektroniczny Formularz Zamówienia” świadczona jest nieodpłatnie, ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Kupującego.
2.2 Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
2.3 Kupujący obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Kupujący zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Kupującego obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2.4 Procedura rozpatrywania reklamacji dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną:
2.4.1. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez Dostawcę oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Towaru, która została określona w pkt 6 Regulaminu), Kupujący ma prawo składać Dostawcy usług elektronicznych, a także pozostałe reklamacje związane z działaniem Sklepu Internetowego. Kupujący może złożyć reklamację:
2.4.1. pisemnie na adres: ul. Wspólna 35C, 05-250 Słupno, Polska;
2.4.1.2. elektronicznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres sales@aris-pack.pl.
2.4.2 Zaleca się podanie przez Kupującego w opisie reklamacji (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia naruszenia; (2) żądania Kupującego oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. Wymogi zawarte w zdaniu poprzedzającym mają charakter doradczy i nie wpływają na skuteczność rozpatrywania reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
2.4.3. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
3. WARUNKI ZAWARCIA UMOWY KUPNA-SPRZEDAŻY
3.1 Zawarcie Umowy kupna-sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Kupującego Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z pkt. 2.1.1 Regulaminu.
3.2 Cena Towaru uwidoczniona na stronie Sklepu Internetowego podana jest w złotych polskich i nie zawiera podatków. O łącznej cenie wraz z podatkami Towarów będących przedmiotem Zamówienia Kupujący jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia.
3.3 Procedura zawierania Umowy kupna-sprzedaży w Sklepie internetowym za pomocą Formularza zamówienia
3.3.1 Zawarcie Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Kupującego Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.1 Regulaminu.
3.3.2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie i jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Sprzedawca potwierdza otrzymanie Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji poprzez przesłanie Kupującemu stosownej wiadomości e-mail na podany przez Kupującego w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy kupna-sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Kupującego ww. wiadomości elektronicznej dochodzi do zawarcia Umowy Kupna-Sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
3.4 Utrwalenie, utrwalenie oraz udostępnienie Kupującemu treści zawieranej Umowy Kupna-Sprzedaży następuje poprzez (1) zamieszczenie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Kupującemu wiadomości elektronicznej, o której mowa w pkt 3.3.2. niniejszego Regulaminu. Treść Umowy kupna-sprzedaży zostanie dodatkowo utrwalona i przechowywana w systemie informatycznym Sklepu internetowego Sprzedawcy.
4. SPOSOBY I WARUNKI PŁATNOŚCI ZA TOWARY
4.1 Sprzedawca udostępnia Kupującemu następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1 Płatność za pobraniem przy odbiorze towaru.
4.1.2 Płatność przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedającego.
4.2 Termin płatności:
4.2.1 W przypadku wyboru przez Kupującego płatności przelewem bankowym, Kupujący musi dokonać płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy kupna-sprzedaży.
4.2.2 Jeżeli Kupujący wybierze płatność gotówką przy odbiorze, Kupujący dokona płatności przy odbiorze.
5. KOSZT, METODY I CZAS DOSTAWY I ODBIORU TOWARÓW
5.1 Dostawa Towarów do Kupującego jest odpłatna, o ile Umowa kupna-sprzedaży nie stanowi inaczej, koszt dostawy Towarów (w tym opłaty transportowe, przewozowe i pocztowe) zostanie wskazany Kupującemu w proformie płatności i fakturze końcowej.
5.2 Odbiór osobisty Towarów przez Kupującego jest bezpłatny.
5.3 Sprzedający zapewnia Kupującemu następujące sposoby dostawy lub odbioru Towarów:
5.3.1 Przesyłka pocztowa.
5.3.2 Przesyłka kurierska, za pobraniem.
5.3.3 Dostawa na paletach.
5.3.4 Odbiór pod adresem: Aleja Jana Pawła II 88, 05-250 Słupno – w dni robocze, w godzinach od 06:00 do 14:00.
5.4 Termin dostawy Towaru do Kupującego wynosi do 7 dni roboczych, chyba że w opisie Towaru lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Towarów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy z podanych terminów, który jednak nie może przekroczyć 7 dni roboczych. Początek biegu terminu dostawy Towaru do Kupującego liczy się w następujący sposób:
5.4.1. w przypadku wyboru przez Kupującego płatności przelewem – od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym lub rachunku bieżącym Sprzedającego.
5.4.2. w przypadku wyboru przez Kupującego płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
5.5 Termin gotowości Towaru do odbioru przez Kupującego – w przypadku wyboru przez Kupującego odbioru osobistego Towaru, Towar będzie gotowy do odbioru przez Kupującego w terminie 2 dni roboczych, chyba że w opisie Towaru lub w trakcie składania Zamówienia wskazano krótszy termin. W przypadku Towarów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy z podanych terminów, który jednak nie może przekroczyć 2 dni roboczych. Sprzedający dodatkowo poinformuje Kupującego o gotowości Towaru do odbioru. Początek biegu terminu gotowości Towaru do odbioru przez Kupującego liczy się od dnia zaksięgowania środków na rachunku bankowym lub bieżącym Sprzedającego.
6. REKLAMACJA TOWARU
6.1 Sprzedający jest zobowiązany do przekazania Kupującemu Towaru bez wad.
6.2. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę ukrytą, Kupujący może złożyć reklamację np.
6.2.1. w formie pisemnej na adres: ul. Wspólna 35C, 05-250 Słupno, Polska;
6.2.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sales@aris-pack.pl.
6.3 Zaleca się podanie przez Kupującego w opisie reklamacji (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty stwierdzenia wady; (2) żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub żądania obniżenia ceny albo odstąpienia od Umowy Sprzedaży; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę. Wymogi określone w zdaniu poprzedzającym mają jedynie charakter przykładowy i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonej z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
6.4 Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Kupującego nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Kupujący będący konsumentem, wykonując uprawnienia z tytułu rękojmi, zażądał wymiany towaru lub złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, wskazując kwotę, o którą cena powinna być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że Sprzedawca uznał żądanie za uzasadnione.
6.5 Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar na adres: Aleja Jana Pawła II 88, 05-250 Słupno, Polska. Jeżeli Kupującym jest konsument, koszty dostarczenia Towaru ponosi Sprzedający.
6.6 Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Kupującego niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR.
7.1 Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Kupującego będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2 Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa również punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pocztowy: ul. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa), którego zadaniem jest m.in. udzielanie pomocy konsumentom w sprawach związanych z pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich.
7.3 Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie internetowej: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) złożenie wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie internetowej inspektora właściwego ze względu na siedzibę Sprzedawcy); (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji pozarządowej. Konsultacje udzielane są w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres porady@dlakonsumentow.pl oraz telefonicznie pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w dni robocze w godzinach od 8:00 do 18:00, opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora).
7.4 Platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu UE (platforma ODR) jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR to interaktywna, wielojęzyczna strona internetowa, która stanowi punkt kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług online (więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej samej platformy lub na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1 Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. 8.8 Regulaminu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie wniosku o odstąpienie od umowy. Wniosek o odstąpienie może zostać złożony na przykład
8.1.1. pisemnie na adres: ul. Wspólna 35C, 05-250 Słupno, Polska;
8.1.2. w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sales@aris-pack.pl.
8.2 Przykładowy wzór wniosku o odstąpienie od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o ochronie konsumentów oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 11 Regulaminu. Konsument może skorzystać z tego wzoru, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.3 Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.3.1. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do objęcia go w posiadanie (np. Umowa Sprzedaży) – od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy która (1) przewiduje dostarczenie Towarów partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo (2) przewiduje regularne dostarczanie Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;
8.3.2. w przypadku pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.4 W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą.
8.5 Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wniosku konsumenta o odstąpienie od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów związanych z wybranym przez konsumenta sposobem dostawy innym niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6 Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia odstąpienia od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres Aleja Jana Pawła II 88, 05-250 Słupno, Polska.
8.7 Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez Konsumenta od umowy, które Konsument jest zobowiązany ponieść:
8.7.1 Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
8.7.2 Konsument ponosi bezpośrednie koszty związane ze zwrotem Towaru. W przypadku produktów, których nie można odesłać zwykłą przesyłką pocztową (paczki wielkogabarytowe), Konsument może ponieść wyższe koszty ich zwrotu.
8.8. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
8.8.1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, na które Sprzedawca nie ma wpływu, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
8.9 Postanowienia zawarte w niniejszym punkcie 8 Regulaminu dotyczące konsumenta stosuje się od dnia 1 stycznia 2021 r., a w odniesieniu do umów zawieranych od tej daty także do Kupującego lub Kupującego będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, co wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, który staje się dostępny na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9. PRZEPISY DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9. 1 Niniejszy § 9 Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte skierowane są i tym samym wiążą wyłącznie Kupującego lub Odbiorcę Usług niebędącego konsumentem, a od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawieranych od tej daty niebędącego również osobą fizyczną zawierającą umowę, związaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, co wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, wynikającego z przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.2 Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy kupna-sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. W takim przypadku odstąpienie od Umowy kupna-sprzedaży może nastąpić bez podania przyczyn i nie rodzi po stronie Kupującego żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedającego.
9.3 Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez Kupującego sposobu płatności oraz faktu zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.4 Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Kupującemu stosownego oświadczenia.
9.5 Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy względem Usługobiorcy/Kupującego, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach jednego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w ogóle – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń Klienta/Kupującego wobec Usługodawcy/Sprzedawcy, w tym w przypadku braku Umowy Sprzedaży lub niezwiązanych z Umową Sprzedaży. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta/Kupującego wyłącznie za typowe szkody, które można przewidzieć w chwili zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta/Kupującego za szkody, których nie można przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
9.6 Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Dostawcą a Klientem/Kupującym będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy/Dostawcy.
10. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
10.1 Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
10.2 Zmiana Regulaminu:
10.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
10.2.2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usług Elektronicznych) zmieniony Regulamin wiąże Kupującego, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Kupujący został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Jeżeli zmiana Regulaminu skutkuje wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem dotychczasowych opłat, Usługobiorcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
10.2.3 W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów, które nie mają charakteru bezterminowego (np. Umowy Sprzedaży), zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Kupującego/Kupujących przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone lub złożone Zamówienia oraz zawarte, wykonane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
10.3 W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r., Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.); ustawy o prawach konsumenta; oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
11. STANDARDOWY FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(WZÓR WNIOSKU O ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZGODNIE Z WZOREM STANOWIĄCYM ZAŁĄCZNIK NR 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór wniosku o odstąpienie od umowy
(niniejszy formularz należy wypełnić i odesłać wyłącznie w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adres:
ARIS PACK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Aleja Jana Pawła II 88, 05-250 Słupno, Polska
www.aris-pack.pl
sales@aris-pack.pl
– Niniejszym informuję/informujemy o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*), umowy dostawy następujących towarów(*), umowy o świadczenie następujących towarów(*)/usług(*)
– Data zawarcia umowy(-ów)/umowy(-ów)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest wysyłany w formie papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.